Psychological Prospects Journal | Психологічні перспективи 
Home » Files » Issue 27, 2016 » Потапчук Л. В., Кордунова Н. О.

Потапчук Л. В., Кордунова Н. О.
[ Download from this server (548.4Kb) ] 30.01.2017, 10:54 PM

У статті подано теоретичний та емпіричний аналіз професійно значущих цінностей студентів, що виступають для майбутнього педагога як стратегічні цілі його діяльності. Проаналізовано наукові підходи до розуміння понять «цінність» та «ціннісні орієнтації». Встановлено зв’язок із такими поняттями, як «особистість», «життєва позиція», «професійна діяльність». Цінності – це складний соціально-психологічний феномен, який характеризує спрямованість та зміст активної особистості. Ґрунтуючись на цінностях, особистість визначає свою життєву позицію, що впливає на світогляд у цілому. Показано, що ціннісні орієнтації є важливим компонентом структури особистості, у них ніби резюмується весь життєвий досвід, накопичений у її індивідуальному розвитку. Розроблено програму емпіричного дослідження. Визначено групу цінностей, які мають високий рівень значущості для здобуття майбутньої професії. Емпірично встановлено, що на цьому віковому етапі продовжується формування професійно значущих цінностей, вони ще незавершені й потребують корекції протягом подальших змін. Акцентовано увагу на необхідності подальших досліджень для створення програм тренінгових занять для формування цінностей у студентів залежно від їх індивідуальних особливостей.
Ключові слова: особистість, цінності, ціннісні орієнтації, професійні цінності, професійна сфера, професійна діяльність.


Potapchuk L. V., Kordunova N. O. Psychological Analysis of Professionally Significant Values of Future Pedagogues. The article represents theoretical and empirical analysis of professionally significant values of students that appear for future pedagogue as strategic objectives of its activity. In the work scientific approaches to understanding the concept of “value” and “value orientations” are analyzed. The connection of such concepts as “personality”, “life position”, and “Professional activity” is determined. It is indicated that values − is complex social psychological phenomenon that characterizes orientation and content of active personality. Being based on values, personality determines its life position, affecting the world Outlook in general. It is shown that value orientations is significant component of personality structure, they are likely to summarize the whole life experience, accumulated in its individual development. The program of empirical research has been developed. The group of values that have high significance level for future profession obtaining is determined. It is empirically determined that professionally significant values continue to be formed at the current age period; they are not completed yet and require correction during further changes. The attention is focused on the necessity for the obtained results further studying for creating training session’s programs of student’s values formation, according to their individual peculiarities.
Keywords: personality, values, value orientations, professional values, Professional sphere, professional activity.


Потапчук Л. В., Кордунова Н. А. Психологический анализ профессионально значимых ценностей будущих педагогов. В статье представлен теоретический и эмпирический анализ профессионально значимых ценностей студентов, которые выступают для будущего педагога в качестве стратегических
целей его деятельности. Проанализированы научные подходы к пониманию понятий «ценности», «ценностные ориентации». Установлена связь с такими понятиями, как «личность», «жизненная позиция», «профессиональная деятельность». Обосновано, что ценности – это сложный социально-психологический феномен, который характеризует направленность и содержание активной личности. Основываясь на ценностях, личность определяет свою жизненную позицию, которая влияет на мировозрение в целом. Показано, что ценностные ориентации являются важным компонентом структуры личности, в них резюмируется весь жизненный опыт, накопленный в ее индивидуальном развитии. Разработана программа эмпирического исследования. Определена группа ценностей, которые имеют высокий уровень значения для овладения будущей профессией. Эмпирически установлено, что на данном возрастном этапе продолжается формирование профессионально значимых ценностей, они еще не завершены и в дальнейшем требуют коррекции. Акцентировано внимание на необходимости дальнейших исследований для создания программ тренинговых занятий для формирования ценностей у студентов в соответствии с их индивидуальными особенностями.
Ключевые слова: личность, ценности, ценностные ориентации, профессиональные ценности, профессиональная сфера, профессиональная деятельность.

Category: Потапчук Л. В., Кордунова Н. О. | Added by: Serge
Views: 22 | Downloads: 0
Total comments: 0
Name *:
Email *:
Code *: