Psychological Prospects Journal | Психологічні перспективи 
Home » Files » Issue 28, 2016 » Коширець В. В.

Коширець В.В.
[ Download from this server (648.6Kb) ] 30.01.2017, 2:11 PM

У статті проаналізовано й узагальнено основні теоретичні підходи до дослідження суверенності психологічного простору молодої людини в контексті
становлення її особистісної зрілості. Визначено найбільш важливі й інформативні особистісні детермінанти суверенності особистісного простору, якими
виступили відповідальність, прямолінійність, автономність. Обґрунтовано, що
суверенність психологічного простору − важливий чинник стійких мотиваційних тенденцій поведінки, персоналізованих зв’язків із соціальним світом, становлення зрілого Я-соціального на рівні групової та індивідуальної реалізації,
сприяє переорієнтації на цільові ознаки розвитку, прояву ініціативності, пошуку
інновацій, індивідуальній активності й самореалізації.
За результатами емпіричного дослідження визначено суттєві відмінності
між групами досліджуваних студентів. Доведено, що виражена суверенність
психологічного простору − закономірне явище супроводу вираженого загального почуття автономності, незалежності, самостійності власної особистості,
яких досягають засобом регуляції особистісних меж, насамперед їх установленням, що робить простір відкритим. Така реальна контрольованість життєвого
середовища (сприйняття фізичного тіла, території, речей, звичок, соціальних
зв’язків та цінностей) − ознака особистісної зрілості, соціально-психологічної
адаптації та психічного благополуччя людини. Для подолання низької суверенності психологічного простору студентів доцільно впроваджувати психотехнології формування соціально зрілої особистості з вираженими тенденціями самоактуалізації та саморозвитку
Ключові слова: психологічний простір, суверенність, особистісна зрілість,
особистісні межі, автономність, студентська молодь.

Koshyrets V. V. The Sovereignty of Psychological Space of Youth from
Personal Maturity Perspective. The article analyzes and summarizes the main
theoretical approaches to the study of the sovereignty of psychological space of the
young man in the context of the personal maturity development. The most important
and informative personality determinants of personal space sovereignty have been
determined; these are − responsibility, straightforwardness and autonomy. It is proved
that the psychological space sovereignty is an important factor motivating sustainable
behavior trends, personalized connections with the social world, becoming a mature social Self at the level of group and individual realization, promotes reorientation to
target the signs of development, initiative manifestation, finding innovation,
individual activity and self-realization.
The results of empirical research identified significant differences between the
groups of students. It is approved that expressed sovereignty of psychological space is
inevitable phenomenon going with explicited feeling of independence and autonomy
of oneself that is reached by regulation of personal boundaries, and above all, their
setting up which makes the space open. Such manageability of a real life environment
(perception of the physical body, territory, things, habits, social relations and values)
is a feature of personal maturity, social and psychological adaptation and mental wellbeing
of a person. To overcome poor students psychological space sovereignty it is
expedient to implement psychotechnologies forming socially mature personality with
distinct tendency to self-actualization and self-developmentє
Keywords: psychological space, sovereignty, personal maturity, personal
boundaries, autonomy, students’ youth.

Коширец В. В. Суверенность психологического пространства молодежи в контексте становления ее личностной зрелости. В статье проанализированы и обобщены основные теоретические подходы к исследованию суверенности психологического пространства молодежи в контексте становления ее
личностной зрелости. Определены наиболее важные и информативные личностные детерминанты суверенности личностного пространства, которыми
выступили ответственность, прямолинейность, автономность. Обосновано, что
суверенность психологического пространства является важным фактором
устойчивых мотивационных тенденций поведения, персонализированных связей с социальным миром, становления зрелого Я-социального на уровне групповой и индивидуальной реализации, способствует переориентации на целевые
признаки развития, проявления инициативности, поиска инноваций, индивидуальной активности и самореализации.
По результатам эмпирического исследования определены существенные
различия между группами испытуемых студентов. Доказано, что выраженная
суверенность психологического пространства является закономерным явлением
сопровождения выраженного общего чувства автономности, независимости,
самостоятельности собственной личности, которые достигают средством регуляции личностных границ и в первую очередь их установкой, что делает
пространство открытым. Такая реальная контролируемость жизненной среды
(восприятие физического тела, территории, вещей, привычек, социальных связей и ценностей) является признаком личностной зрелости, социально-психологической адаптации и психического благополучия человека. Для преодоления
низкой суверенности психологического пространства студентов целесообразно
внедрение психотехнологий формирования социально зрелой личности с
выраженными тенденциями самоактуализации и саморазвития
Ключевые слова: психологическое пространство, суверенность, личностная зрелость, личностные границы, автономность, студенческая молодежь.

Category: Коширець В. В. | Added by: Serge
Views: 14 | Downloads: 1
Total comments: 0
Name *:
Email *:
Code *: