Psychological Prospects Journal | Психологічні перспективи 
Home » Files » Issue 28, 2016 » Вознюк А. В.

Вознюк А.В.
[ Download from this server (592.3Kb) ] 30.01.2017, 4:52 AM

У статті відображено результати пошукового етапу дослідження, спрямованого на визначення ступеня розуміння керівниками особливостей управління
педагогічними працівниками в межах освітніх округів. Описано розроблену анкету «Особливості управління педагогічними працівниками в освітніх округах», яка спрямована на визначення специфіки управління педагогічними працівниками в межах освітніх округів. Визначено ступінь розуміння керівниками
поняття управління педагогічними працівниками в освітніх округах та сутність
психологічної готовності до управління педагогічними працівниками в цих
об’єднаннях. Доведено, що керівники освітніх організацій віддають перевагу
складникам, які пов’язані з управлінням освітнім округом у цілому, а складники, які передбачають управління педагогічними працівниками, вважають
менш значущими. Встановлено, що в роботі з педагогічними працівниками в
межах освітніх округів переважна більшість керівників звертає увагу на оцінювання професійної діяльності підлеглих. Керівники освітніх організацій труднощі в управлінні педагогічними працівниками в освітніх округах пов’язують
саме з рівнем відповідальності та професіоналізму працівників. Визначено, що
сутність психологічної готовності до управління педагогічними працівниками
розкривається передусім через якісне виконання посадових обов’язків та результативність діяльності. Встановлено, що психологічна готовність керівників
до управління педагогічними працівниками в освітніх округах залежить від
пропорційного впливу двох груп чинників, які стосуються, з одного боку,
діяльності освітньої організації, а з іншого – управлінської діяльності керівника.
Для психологічної підготовки до управління педагогічними працівниками
обґрунтовано обираються інноваційні організаційні форми та методи навчання.
Ключові слова: освітні округи, управління педагогічними працівниками,
керівники освітніх організацій, психологічна готовність керівників до управління педагогічними працівниками в освітніх округах.

Voznyuk A. V. Psychological and Organizational Problems of Teaching
Staff Management in Educational Districts. The article represents the results of the
search phase of the study aimed at determining the level of understanding management
features within the teaching staff of educational districts. Proposed by author
questionnaire “The peculiarities of teaching staff management in educational districts”
is described; it is directed to determine the specifics of pedagogical staff
administration within the educational districts. The degree of understanding the
concept of managing the pedagogical staff in educational districts and nature of
psychological readiness to pedagogical staff management in these associations was
revealed. It is proved that the heads of educational organizations prefer components
that are associated with managing educational district as a whole and consider
components that provide management teaching staff to be less significant. It was
found that working with teaching staff themajority of managers paid attention to the
professional evaluation of subordinates. Heads of educational institutions associate
difficulties in managing teaching staff in educational districts with the level of
responsibility and professionalism. It was determined that the nature of psychological
readiness to pedagogical staff management is revealed primarily through the
qualitative fulfilment of official duties and effectiveness of work. It was proved that
psychological readiness of administration to manage teaching staff in educational
districts depends on the proportional effects of two groups of factors which, on the one hand, relate to educational institutions activity and, on the other, the management
of the head. Innovative organizational forms and teaching methods should be properly
chosen for psychological training of teaching staff management.
Keywords: educational districts, teaching staff management, heads of educational
institutions, psychological readiness of administration to manage teaching staff
in educational districts.

Вознюк А. В. Психолого-организационные проблеми управления педагогическими работниками в образовательных округах. В статье отражены
результаты поискового этапа исследования, направленного на определение
степени понимания руководителями особенностей управления педагогическими
работниками в пределах образовательных округов. Описана разработанная анкета «Особенности управления педагогическими работниками в образовательных округах», направленная на определение специфики управления педагогическими работниками в пределах образовательных округов. Определена степень понимания руководителями понятия управления педагогическими работниками в образовательных округах и сущности психологической готовности к
управлению педагогическими работниками в данных объединениях. Доказано,
что руководители образовательных организаций предпочитают составляющие,
связанные с управлением образовательным округом в целом, а составляющие,
которые предусматривают управление педагогов, считают менее значимыми.
Установлено, что в работе с педагогическими работниками в пределах образовательных округов подавляющее большинство руководителей обращает внимание на оценку профессиональной деятельности подчиненных. Руководители
образовательных организаций трудности в управлении педагогическими работниками в образовательных округах связывают именно с уровнем ответственности и профессионализмом работников. Определено, что сущность психологической готовности к управлению педагогическими работниками в первую
очередь раскрывается через качественное выполнение должностных обязанностей и результативность деятельности. Установлено, что психологическая
готовность руководителей к управлению педагогическими работниками в
образовательных округах зависит от пропорционального влияния двух групп
факторов, которые касаются, с одной стороны, деятельности образовательной
организации, а с другой − управленческой деятельности руководителя. Для
психологической подготовки к управлению педагогическими работниками
обоснованно избираются инновационные организационные формы и методы
обучения.
Ключевые слова: образовательные округа, управление педагогическими
работниками, руководители образовательных организаций, психологическая
готовность руководителей к управлению педагогическими работниками в образовательных округах.

Category: Вознюк А. В. | Added by: Serge
Views: 17 | Downloads: 1
Total comments: 0
Name *:
Email *:
Code *: